Skip to content

Elke dag een hele lange piek!

HEILOO – Klaas de Groot van OS Steakhouse aan het woord: “Ik ben iemand die snel uitgaat van het ergste scenario. Iets dat heel vermoeiend is, maar vaak ook handig. Het kan dan niet zo snel tegenzitten, zeg maar.”

Toch werd Klaas onaangenaam verrast toen hij op zondag 15 maart een appje kreeg: ‘Klaas je moet nu dicht’. Het restaurant was net open, maar alles werd schoongemaakt en de deur ging op slot. “Maandag hebben we meteen een bord buitengezet dat we aan afhaal en bezorging gingen doen. Alle beetjes helpen en richting het weekend liepen de aantallen hard op, het was een gekkenhuis. Het restaurant werd omgebouwd tot afhaalfabriek. Elke dag veranderde er wel iets wat handiger en leuker was, we wilden het zo goed mogelijk doen”, aldus Klaas.

Er werd met spoed nog een bestelwebsite gemaakt, waarop direct besteld en afgerekend kon worden. Toen draaide alles op volle toeren. “Omdat er bij de afhaal/bezorging zo’n 200 gr friet per persoon komt, konden we het in de keuken niet meer bijbenen. Nou, ik laat me natuurlijk niet tegenhouden door friet. Zodoende heb ik een deel van het restaurant verbouwd tot extra keuken met twee grote frituren erin. Dat was nog best een dingetje, want die grote friteuses verbruikten meer stroom dan de stoppenkast aankon. Gelukkig stond Alex Kösters meteen op de stoep om de kast aan te passen”. De hele operatie leidde tot veel frustraties, want elke dag was er een hele lange piek van 16.45 tot 20.00 uur. Elke dag een race tegen de klok, eentje die Klaas de eerste weken niet kon winnen. Maar naarmate de weken vorderden kon hij dat met zijn team steeds beter managen en konden ze voorkomen dat er een hele afhaalrij ontstond. “Al met al een zeer succesvolle operatie, die ik niet had willen missen”, aldus Klaas.

Klaas Os Steakhouse

Klaas kijkt terug op wat hij noemt ‘een succesvolle operatie die hij niet had willen missen’. Foto: aangeleverd